5.7.2017

כמה עולה התקנה של מערכות VRF

מערכת VRF לאיכות מיזוג אוויר גבוהה ביותר


לא הרבה מכירים את מערכת הVRF אך למעשה מדובר במערכת שכולנו חווים אותה יום יום כאשר אנחנו מבקרים בבנייני משרדים גדולים, במרכזים מסחריים, בנמל תעופה או באולמות גדולים. מערכת מיזוג וקירור ביתיים יכולים להיות טובים לחלל קטן כמו סלון אח דר שינה אך כשמדובר במקומות גדולים מאוד יש בעיה במיזוג איכותי. מיזוג בסלון או בחדר השינה יכול ליצור קירור לא אחיד בחלקים מסוימים אליהם לא מכוון המזגן ולכן באולמות גדולים מאוד עולה הצורך במיזוג איכותי שישמור על טמפרטורה אחידה לאורך זמן. יחד עם זאת יש צורך במערכת קירור שקטה שמתאימה גם לכמה קומות וכאן בדיוק נכנסת מערכת VRF לתמונה.


כמה עולה התקנה של מערכות VRF?


·         מערכת VRF תלויה מאוד בכמות המאיידים ובשטח שהיא אמורה לקרר. מערכת VRF יכולה לעלות כאלפיים שקלים עבור יחידה עיבוי של עד חמש טון. כשמדובר על מערכת VRF גדולה יותר עד עשר טון היא תעלה בין שלושת אלפים לשלושת אלפים וחמש מאות שקלים. יחידה עיבוי של עד חמש עשרה טון כבר תגיע למחיר של בין ארבעת אלפים וחצי לחמשת אלפים שקלים וככל שיש היקף עבודה גבוה יותר המערכת תעלה יותר.

·         גם ההתקנה שלה עולה כסף ובדרך כלל היא לא כלולה במחיר. חשוב לציין שההתקנה וההובלה של כל המערכת יכולה להגיע לכמה מאות שקלים ובמערכת גדולה מאוד אפילו לאלפי שקלים. תיקון של המערכת יכול לעלות כמה מאות שקלים אך בהתקנה איכותית יש אפשרות להימנע מתיקון למשך זמן יחד עם תחזוקה נכונה והפעלה נכונה.

·         כמות המאיידים גם היא קריטית יחד עם אורך הצינורות הדרוש. מערכת VRF יכולה להיות ארוכה מאוד עם צינורות של עד מאה וחמישים מטרים בין הגפים השונים ובגובה של חמישים מטרים הבדל מה שיכול לייקר את המערכת ואת ההתקנה שלה.


סקר שוק יספר לכם על פערי המחירים



כמו כל דבר שקונים, בעיקר בקניות של אלפי שקלים, יש צורך לבצע סקר שוק נרחב. סקר השוק לא רק ילמד אתכם מהו המחיר הממוצע של התקנת מערכות VRF אלא יחשוף אתכם ליותר חברות שמתקינות אותה, לפערי מחירים שיכולים להיות משמעותיים וגם יסביר לכם ממי כדאי להיזהר לעומת חברות אחרות עם ניסיון וקבלות רבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה