22.3.2016

צ'ילרים

מה הוא בדיוק צ'ילר, ומהו מנגנון הפעולה של מכשיר קירור מים איכותי זה?

מערכות קירור מים הן מערכות חשובות במיוחד עבור מטרות שונות בעולם המודרני שבו אנחנו חיים. קירור מים הוא חשוב הן עבור שימושים פרקטיים של מים קרים, בעולם התעשייה לדוגמה, והן עבור קירור ומיזוג אוויר דרך צינורות של מים קרים העוברים בקירות בתים לטובת קירור החלל הפנימי. עם זאת, כמובן שמים לא יכולים להיות קרים בצורה זו בכוחות עצמם, ויש צורך במערכת קירור מים יעילה. המערכת היעילה כיום היא צ'ילרים – מכשירים המקררים מים באמצעות גז קר, שלא נוגע במים אבל משרה עליהם מקורו. לאחר מכן הם מועברים במדחס לצינורות שונים ומקררים כל מה שצריך לקרר.

קצת על סוגים שונים של צ'ילרים שקיימים בשוק כיום, ועל היתרונות של שימוש בצ'ילר

·         סוגי מערכות – ישנם לא מעט סוגים של מערכות צ'ילרים בשוק כיום – צ'ילר מים קרים, צ'ילר מתנייד, צ'ילר נייד או צ'ילר מרכזי. לכל אחת ממערכות אלה שימוש ויתרונות אחרים, אך ככלל מדובר במערכת שמתאימה במיוחד לשימוש בהיבט תעשייתי. צ'ילר תעשייתי יותקן על פי רוב על גג המבנה וכך יעביר בצורה פשוטה נוזל קירור לכלל חלקי המבנה, הן עבור קירור מים בתהליך התעשייתי והן עבור מיזוג אוויר במקום מזגן מפוצל מסובך ומסועף.
·         יתרונות הצ'ילר – צ'ילרים מתאפיינים בלא מעט יתרונות לעומת מערכות אלטרנטיביות בתחום קירור המים ומיזוג האוויר התעשייתי. הטמפרטורה שהם מספקים היא יציבה ואופטימלית ממש, הם חסכוניים באנרגיה ובחשמל באופן משמעותי לעומת מזגנים, הם לא מבזבזים מים שכן מדובר במנגנון סגור, והתחזוקה שלהם היא מינימלית. כך, למעשה, מערכת של צ'ילר איכותי היא מערכת שחכם במיוחד להתקין במפעל – ואולי גם בבית.

צ'ילר איכותי צריך להיות מותקן בצורה איכותית ומתוכנן בצורה מקצועית, וכך נשיג תוצאה איכותית במיוחד


התקנה של צ'ילרים היא לא עניין של מה בכך, וזהו האתגר – יש לפנות לשירות מקצועי ברמה הגבוהה ביותר המתמחה בתחום, שידע לנתח את פני השטח של המבנה בצורה איכותית ולהקים את המערכת בצורה נכונה, תוך לקיחה בחשבון של שיקולים אנרגטיים שונים בצורה נכונה.