29.7.2019

שימוש בצ'ילרים לקירור בקיץ 2019



הצ'ילר הוא אחד מהאמצעים הכי טובים לקירור מבנים גדולים אך הוא יכול להיות יעיל מאוד גם לקירור של בית פרטי או דירה. מה זה בכל צ'ילר? איפה הוא יכול להתאים יותר ואיפה פחות? כיצד אפשר להשיג צ'ילרים והאם אפשר להשכיר אותם? לקראת הקיץ כדאי מאוד שתתרעננו בכל הפרטים!

מהם צ'ילרים וכיצד הם פועלים?

צ'ילר הוא למעשה מתקן אחד שיכול להיראות לכם די קטן אך הוא חלק ממערכת שלמה של צינורות. גם אם אתם רואים צ'ילר בעיניכם אתם חייבים להבין שהפעולה שלו כוללת הזרמה של מים לאורכו ורוחבו של כל המבנה ולכן מדובר במערכת גדולה לא פחות ממערכת מיזוג אוויר, אפילו מערכת מיזוג אוויר מרכזית. צ'ילר פועלים בשיטה קצת שונה לפי חוקי התרמו דינמיקה. יש מדחס ממש כמו במזגן כאשר הקירור של המים שנמצאים במערכת הסגורה, מתקררים בעזרתו לפי תהליכים של אידוי עיבוי כמו במזגן . המים שמתקררים בזכות המדחס זורמים בכל חלקי המבנה ומקררים אותו לפי מפל טמפ'.
צ'ילרים


מה היתרונות של הצ'ילרים?

יש לצ'ילרים מגוון רחב של יתרונות כאשר היתרון הראשון הוא החיסכון שלו. כאשר מפעילים צ'ילר נהנים מחיסכון משמעותי במיוחד בצריכת החשמל. אמנם צ'ילר מכיל מדחס שמחובר לחשמל ופועל לא הרף אך בכל זאת השימוש במדחס הרבה פחות מאמץ מאשר השימוש שלו במערכת מיזוג אוויר מרכזית. כמו כן חשוב לציין את הנעימות של הקירור של הצ'ילר. לא מדובר על קירור במקום אחד בלבד כמו במזגן מדובר על קירור קבוע ויציב שמתבצע בהדרגה על ידי מפל טמפ' בין האוויר החם לבין המים הקרים שזורמים בצינורות. 

איפה יתאים קירור עם צ'ילר?

בגלל שצ'ילר הוא למעשה מתקן שיכול לפעול באמצעות צינורות הוא יכול להיות יעיל רק במקומות סגורים. כל עוד יהיה מדובר במקום פתוח שאין איפה לשים את הצינורות כך שיהיו חשופים לחלק הפנימי של המבנה, הצ'ילר לא יהיה יעיל כלל וכלל. לכן יש צורך להציב אותו בתוך מבנים ורצוי שיהיו גדולים. ככל שהמבנה יהיה גדול יותר כך היעילות של הצ'ילר תבוא יותר לידי ביטוי. השורה התחתונה הצ'ילר יכול להיות יעיל גם בבתים פרטיים וגם בעסקים קטנים, אך אפשר למצוא אותו בשכיחות גבוהה יותר במפעלים, במוסדות גדולים, במחסנים ענקיים וכולי. 

כיצד נוכל להשיג צ'ילרים?

אם אתם רוצים להשתמש בצ'ילרים יש לכם שתי דרכים לבצע את זה. הדרך הראשונה היא לרכוש את הצ'ילר. כאשר אתם רוכשים צ'ילר אתם נפרדים מכמה מאות עד כמה אלפי שקלים, תלוי בגודל שלו וביעילות שלו. במצב כזה אתם צריכים גם לתחזק אותו וכמובן לאחסן אותו ולמכור אותו בעת הצורך כשכבר לא תצטרכו אותו. לעומת זאת יש אפשרות אחרת והיא השכרת הצ'ילר. ההשכרה תהיה זולה בהרבה מקניית צ'ילר, והוא גם יגיע ויותקן איפה שתצטרכו. השכרת צ'ילר נפוצה בעיקר באירועים כאשר מפעלים או בתים פרטיים ומוסדות ירכשו אותו, מה שמשתלם יותר לטווח הארוך.

כיצד נבחר את הצ'ילר המתאים?

יש כל מיני סוגי צ'ילרים כאשר ההבדלים ביניהם יכולים להיות משמעותיים מאוד. יש צ'ילרים גדולים יותר, יש צ'ילרים קטנים יותר, יש צ'ילרים עמידים מאוד לטווח הארוך כי הם מחברות מוכרות ומומלצות ויש צ'ילרים ממותגים לא כל כך מוכרים. כמו כן יש צ'ילרים שהספק הקירור שלהם טוב יותר ויש גם כאלו שיכולים להיות מופעלים בכל מיני אפשרויות מתקדמות יותר כמו טמפ' מדויקת, מדחס שקט יותר ועוד. את כל אלו אתם צריכים לשקול לפני בחירת הצ'ילר התאם לצרכים שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה