21.6.2012

אוורור והצורך בו


למה חייבים אוורור 


אוורור מהווה פרמטר מאד חשוב בתוך חללים (בין אם זה מבנה פרטי, תעשייתי או ציבורי) הצורך הוא פשוט מאד: לנשום בצורה נעימה וחלקה מבלי הרגשת מחנק שגורמת להשתנקויות או במקרים קשים יותר לחוסר חמצן.

מקומות הדורשים מערכת אוורור 

אילו מקומות מצריכים התקנה של מערכות אוורור? לרוב מדובר במקומות ציבוריים יותר מאשר לדוגמה בית פרטי בגלל שיש הרבה אנשים המסתובבים בחלל ציבורי (כמו מפעל ותעשיות) ועל כן חייבת להיות סרקולציה בחלל החדרים. 

חניונים - חניונים בנויים לרוב מתחת לפני האדמה, דבר המצריך התקנה של מערכות מיזוג אויר ואוורור חזקות על מנת "שיטהרו" את האוויר המזוהם שנגרם כתוצאה מפליטת גז של המכוניות. אם בחניון לא תהיה מערכת שעושה חילוף אוויר וטיהור על ידי הזרמה של אוויר צח, החניון יהיה כולו מכוסה בעשן ובפיח, דבר שמאד יקשה על הנהגים. יש לקחת בחשבון את העובדה שחייבים גם מערכת לפינוי עשן. 

תעשיות ומפעלים - במקומות עבודה אלו קשה מאד להתנהל מבלי מערכת מיזוג ואוורור טובה אשר מטהרת את האוויר מכל מיני ריחות, כימיקלים וגזים רעילים שנפלטים לחלל המפעל ומקשים על העובדים לתפקד. הסכנה בתעשיות ובמפעלים היא בריאותית עקב שאיפה של רעלים לגוף. דבר העלול לגרום לתחלואה או יותר גרוע מזה.

 חדרי שירותים ציבוריים - חדרי שירותים ציבוריים בהחלט מחייבים את התקנתה של מערכת אוורור (או וונטות) בתוך התאים. בחדר השירותים חייבת זרימה של אוויר צח ונקי על מנת לנטרל ריחות לא נעימים ולשמור על היגיינה נאותה לכל המשתמשים במתקן.

כיתות ואולמות - בתוך הכיתות חייב שתהיה תחלופה תמידית של אוויר דבר שבהחלט יקל על השוהים בם. כנ"ל גם לגבי אולמות.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה