20.1.2015

היכן כדאי להתקין את מנוע המזגן?

תכנון מיזוג אוויר נותן מענה על שורה ארוכה של שאלות וניתן להיעזר בו גם כדי להחליט היכן כדאי להתקין את מנוע המזגן. התכנון מתחשב בפרמטרים הבאים:

א. מבנה הבית – מנוע המזגן מותקן בהתאם למבנה הבית. מתקינים גובים תוספת עבור הימצאותה של נקודת התקנה במקום קשה לגישה. מבנה הבית נבדק במהלך תכנון מיזוג אוויר באמצעות נתוני שטח, מפלסים, גובה תקרות, מספר פתחים, סוגי איטום ובידוד, זרימת אוויר והמעבר בין החללים.

ב. מוכנות המבנה – מתקינים בוחרים היכן למקם את מנוע המזגן גם לפי מוכנות המבנה. אם קיימת הכנה להתקנת מיזוג אוויר, סביר להניח כי המיקום של המנוע ייבחר לפי מקום פיזי, חיבורי חשמל וניקוז, תעלות או פתחים ומקום ליחידה חיצונית. במידה ואין הכנה, המשמעות היא יצירת שינויים מבניים כגון הנמכת תקרות, חציבת מעברים לתעלות, אספקת חשמל ומיקום היחידה החיצונית תוך התחשבות בשכנים.

ג. מרחק – השאלה העיקרית עליה עונים לקראת התקנה של מנוע המזגן היא המרחק בין היחידה החיצונית ליחידה או היחידות הפנימיות. מרחק שעולה על 6 מטרים גורם לאובדן תפוקת קירור ומחייב תכנון מיזוג אוויר מקצועי.

תכנון מיזוג אוויר לחיסכון בהוצאות
אין דרך חד משמעית לענות על השאלה היכן כדאי להתקין את מנוע המזגן. באופן עקרוני, רצוי להתקין אותו במיקום שישפר את התועלת האנרגית ואת התפוקה של המיזוג. מיקום כזה יכול לחסוך בהוצאות ולשפר את איכות החיים של הלקוחות. על מנת למצוא את המיקום האופטימאלי נדרש תכנון ארוך ומוקפד של מיזוג אוויר.

אנשי מקצוע בתחום של תכנון מיזוג אוויר יכולים להמליץ לכל לקוח על התקנת מנוע המזגן. רצוי לשלב את אנשי המקצוע בשלב מוקדם וגם בהתקנת מזגן בבתים פרטיים, חללים תעשייתיים, משרדים, חנויות או אפילו מפעלים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה