2.10.2013

חסכון במערכות מיזוג אויר

לקוח המעוניין לחסוך בהוצאות על מערכות מיזוג אוויר צריך לקחת בחשבון מספר נושאים. ראשית, החסכון הוא פונקציה של היקף הצריכה. כמו עם מכשירי חשמל אחרים, גם בכל הנוגע אל מזגנים ניתן למצוא קורלציה בין כמות השעות בהן המכשיר מופעל לבין חשבון החשמל החודשי. שנית, הגדרות נכונות של פעילות המזגן יכולות גם הן לתרום לחיסכון. יש להפעיל את המזגן על טמפרטורה ממוצעת של 24 מעלות בלבד, למנוע מאמץ ולחסוך הוצאות בלתי צפויות.

בנוסף לכל האמור לעיל, חסכון במערכות מיזוג אויר מתחיל כבר בשלב הרכישה. מערכות מיזוג אקולוגיות, מודרניות ומתקדמות יכולות לחסוך מאות שקלים בחודש. מומלץ לרכוש מערכות מיזוג רק לאחר התייעצות עם איש מקצוע המכיר היטב את התחום. תכנון מוקדם הוא שלב חיוני בחסכון על קירור ומיזוג אויר: יש לבחור מזגן על פי הצורך וההעדפה של הלקוח, אך לקחת בחשבון גם שיקולים כמו גודל ושטח המבנה.

החשיבות של התקנה נכונה למטרת חסכון


עוד שלב חשוב בו ניתן לזהות אפשרות לחסכון במערכות מיזוג אויר הוא ההתקנה. רוב הלקוחות אינם מקדישים מספיק תשומת לב לנושא ההתקנה, מתוך מחשבה שמדובר על פעולה שגרתית וקבועה. למעשה, ההתקנה היא אחד הפקטורים החשובים ביותר אשר משפיעים על כמות צריכת החשמל החודשית:


  • טכנאים ללא מיומנות או ניסיון יכולים להתקין מערכות מיזוג בצורה כושלת 
  • התקנה לא נכונה יוצרת בזבוז אדיר של מים, חשמל, גז או משאבים אחרים 
  • ההתקנה חייבת להתבצע בצורה מושלמת וללא תקלות 
  • הקמת מערכות מיזוג אויר כוללת התקנה של התשתיות ומערכות הקירור, סנכרון ביניהן וחיבור אל הצנרת הביתית 
  • על הטכנאי להמליץ ללקוח על אופן השימוש הנכון במערכת המיזוג מיד עם סיום ההתקנה

על הקשר בין תחזוקה וחסכון



במערכות מיזוג אויר חסכון בא לידי ביטוי בטווח הארוך וכולל שקלול של ההוצאות על רכישת מערכת המיזוג, ההתקנה והטיפולים השוטפים. הדרך למנוע הוצאות מיותרות היא להקפיד על תחזוקה מתאימה. יש לקרוא היטב את הוראות ההפעלה של המזגן, לנקות אותו עם תום הקיץ ולקראת החורף ולוודא זרימה של מים אל המערכת. כל מזגן דורש תחזוקה שונה, ולכן הלקוחות חייבים להישאר עם אצבע על הדופק.

מי שרוצה לשדרג את פעולות התחזוקה של המזגן מוזמן לפנות אל טכנאים מוסמכים. העלות של שירותי התחזוקה אינה גבוהה, המחיר נחשב משתלם בהשוואה לטיפול בנזקים וניתן ליהנות מזמינות מיידית. קיים קשר ברור בין תחזוקה נכונה של מערכות מיזוג אויר לבין חסכון. התחזוקה נדרשת באמצעי מיזוג ביתיים, במערכות עסקיות וגם במוסדות, מחסנים או מפעלים.

לסיכום, חסכון במערכות מיזוג אויר כולל רכישה של מוצרי מיזוג מתאימים, הקפדה על התקנה וביצוע פעולות תחזוקה. כל אלו יבטיחו ללקוח יעילות אופטימאלית של המזגן וימנעו הוצאות גבוהות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה